Märklig reaktion i bokhandeln?

Vissa dagar är ju jävligare än andra, helt klart. Då är det tur att det finns böcker, bokbloggar och bokhandlar. Och eftersom jag inte besökt den sistnämnda på ett tag så passade jag på ikväll. De hade utförsäljning av pockets så jag valde Stolthet och fördom och zombier.

”Oj, jaha du ska ha den?” sade säljaren.

”Öh, ja” svarade jag.

”Det var ett  eh…lite udda val”, fortsatte säljaren.

Och jag som av någon anledning kände mig ifrågasatt för mitt märkliga bokval började stamma fram någon slags förklaring.

”Öh, jo jag håller precis på och läser Stolthet och fördom, så eh, ja då blir det ju en passande fortsättning. Typ.”

Jag vet inte vad som var märkligast i det här. Att säljaren av någon anledning reagerade på mitt köp, eller att jag kände mig tvungen att förklara mitt val. För sanningen är ju att jag hade köpt boken oavsett vad jag håller på att läser just nu.

Så nu vet ni vad min läsning blir närmsta dagarna. Med lite slalomläsning av annat också såklart.

stolthet-och-fordom-och-zombier   9789174993998_200_stolthet-och-fordom

 

Svar

  1. Lottens Bokblogg profilbild

    Man kan ju undra om han/hon inte vilja sälja boken…?

    Gilla

  2. bokhusets profilbild

    Men eller hur. Tror att kanske det faktum att en vuxen köper zombieböcker förbryllade. 🙂

    Gilla

  3. Helena, MsHisingen profilbild

    Skum expedit! Vem skulle inte vilja läsa en zombie-version av Stolthet och fördom?

    Gillad av 1 person

  4. bokhusets profilbild

Lämna en kommentar