Bokbloggsjerka

Som ny bokbloggare blir jag glatt överraskad över alla utmaningar, taggar och andra aktiviteter bokbloggarna hittar på.

Annikas litteratur- och kulturblogg har dragit igång en bokbloggsjerka som jag naturligtvis hänger med på. Första frågan är:

Vad har du läst för spännande böcker i sommar?

Den här sommaren har faktiskt varit exceptionell gällande läsandet. Jag har läst otroligt mycket, till viss del på grund av min relativt nyupptäckta förkärlek för YA, fantasy och dystopier.

Jag har avslutat flera dystopiserier med blandade känslor. Bland annat Allegiant av Veronica Roth, samt Sätt mig i brand av Tahereh Mafi.

Jag har också läst igenom Patrick Ness kaostrilogi, Tystnaden i bruset , Cirkeln och pilen samt De brinnande knivarna. En trilogi som överraskade.

Omdömen kommer inom kort på samtliga.

 

Svar

  1. Monika profilbild

    Jag har Divergent stående oläst och kanske kommer jag någon gång till Allegiant också 🙂

    Gilla

    1. bokhusets profilbild

      Divergent är en av favoriterna så jag avundas dig faktiskt läsupplevelsen, förutsatt att det är din typ av bok såklart.

      Gilla

Lämna en kommentar